Lunar 14: Sinus Iridium

Lunar 14: Sinus Iridium

Sinus Iridium es la más bella de las "bahías" lunares. Forma un semicírculo de unos 250 km de longitud. Se cree que son los restos de un antiguo cráter que al formarse el Mare Imbrium se relleno con la lava. Los Montes Jura forman su perímetro y contienen picos de 4000 metros de altura.

La fotografía es el resultado de procesar un vídeo de 1000 frames a 1/30 de segundo de exposición procesado con Registax5, con el NA 120, la Barlow 2X y la DBK 21, la fecha 4 de agosto de 2010 a las 03.16 (T.U.). El equipo utilizado fue el NA 120 con barlow 2x y la DBK 21.

http://s3.postimage.org/BtpmA.jpg

Saludos.

Sergi.

Otra fotografía de Sinus Iridium, tomada la madrugada del 3 de setiembre de 2010 a las 03.27 T.U. . y en esta ocasión con la Barlow 3X. Lo que más me gusta de esta fotografía es las sombras que proyectan los Montes Jura sobre el Mare Imbrium, se puede ver perfectamente el perfil de los picos. Vixen NA 120 con barlow 3X y DBK 21, vídeo de 1200 frames a 1/15 de segundo procesado con Registax5, Pixinsight y Gimp2.

http://s2.postimage.org/Mc39.jpg

Saludos.

Sergi.

Aquesta imatge ha estat presa el 14 de gener de 2011 a les 22:51 (T.U.), amb el Takahashi 106 de l'agrupació i la Barlow 3x. S'ha fet ervir la càmera TIS DBK31.
Hi han participat el David, la Griselda i jo mateix.
Cliqueu sobre la imatge per veure-la més gran i amb millor qualitat.

Ramón
http://img818.imageshack.us/img818/8280/sinusiridium3x000611011.jpg
Ramón Bosque
Astronomia Amateur (3a edició): http://sites.google.com/site/ramonbosque

Quan varia la fase de la luna varia molt l'aspecte dels detalls lunars
Aqui teniu la mateixa zona (Sinos Iridium i Plato) amb lluna plena.
Imatge feta amb el Celestron 8 a focus primari, el 18 de febrer de 2011. Autors Enric Monreal i Ramón Bosque.
Cliqueu sobre la imatge per veure-la més gran i amb més qualitat.

http://img84.imageshack.us/img84/8563/sinusiridium.jpg
Ramón Bosque
Astronomia Amateur (3a edició): http://sites.google.com/site/ramonbosque

Enviat per Isb1009:
Mmm... Si us fixeu, a la part esquerra de la foto es veu aquella malla que es veia en les primeres fotos que es van fer amb la càmera planetària. I per les vores inferior i dreta es veuen unes línies de colors. Per què pot ser?

Salut! Wink


Hola Isaac
Sembla que és un problema de processat. Al grup de Yahoo d'usuaris de Registax ho comenten de tant en tant. Sembla que hi ha gent que troba aquest problema, altres no i els que fan el programa acaben de donar una solució. Proposen fer un pre-filtre, abans de fer l'aliniament inicial, però això fa que els detalls més fins quedin suavitzats...
Aquesta imatge no està feta amb el pre-filtre. MIraré de fer-ne una, deixant la resta de paràmetres iguals, de manera que es pugui comparar

Ramón
Ramón Bosque
Astronomia Amateur (3a edició): http://sites.google.com/site/ramonbosque

Sigo con Sinus Iridum. Parece que ultimamente siempre coinciden los dias buenos con las mismas lunaciones, es un poco fastidioso,
aunque en este caso la noche pesada y humeda favorecio una buena estabilidad, cuando habia un hueco entre nube y nube.
Apilado de 25% de un video de 2000fr. Autostakkert+ Registax6
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/5TVPy7.png